Dental Spa Consult

Відкриття нової клініки

Відкриття стоматологічної клініки, незалежно від того, чи це створення бренду з нуля чи масштабування існуючої компанії - це завжди означає те, що на ринок виходить нова одиниця, новий гравець, який повинен буде боротися за пацієнта для того щоб забезпечувати своє існування. Так як конкуренція в стоматологічній сфері дуже і дуже висока. Щомісяця відкриваються нові клініки, філії, і в містах, і в регіонах зараз іде дуже високий рівень конкуренції.

Саме внаслідок цього для власників дуже важливо розуміти, коли і з чого починати масштабування стоматологічної клініки для того щоб їх бізнес в майбутньому був успішним і прибутковим. Перше, з чого потрібно починати - це написання своєї стратегії і бізнес-плану. І саме це той, найперший і фундаментальний етап перед відкриттям компанії, який, на жаль, дуже часто пропускається власниками.

Це відбувається через те, що стоматологічні клініки відкриваються лікарями і, як правило, весь процес йде по натхненню, по інерції або ж і зовсім за принципом «відкриємося, а там далі буде видно». Тобто не прораховується конкретно позиціонування цього стоматологічного бренду, цієї компанії. Чи не прораховується з чим компанія виходить на ринок, які цінності вона виносить пацієнтам, чому пацієнти повинні звертатися саме в цю клініку, чим вона відрізнятиметься від тисячі інших компаній на цьому ринку.

Ці всі елементи, як правило, не прораховуються, та не описуються. Але, стратегія і бізнес-план - вони повинні бути - це перше, з чого потрібно починати. Тобто, повинна бути і бізнес стратегія, і розуміння того, як буде працювати цей стоматологічний бізнес. Обов'язково також повинна бути фінансова модель, яка допоможе розуміти його майбутню рентабельність. І маркетингова стратегія, і позиціонування - тобто, розуміння того, на кого, на яку цільову аудиторію буде працювати ця клініка. Необхідно і точно розуміти, який це буде сегмент - це буде ВІП, економ, або це буде бізнес. Тобто, все те з чим в цілому компанія виходить на ринок.

Навіть якщо мова йде не про нову стоматологічної компанію, а про вже існуючий бренд, який збирається масштабуватися з відкриттям нових філій - точно так само не можна пропускати етапи стратегії і бізнес-планування, тому що і в цьому випадку може виникати дуже багато питань.

Одне з перших це питання про те, чи варто відкривати філії із уже існуючим брендом, або виходити на ринок з вже зовсім новим. Якщо з новим, то потрібно розуміти чому, на яку аудиторію виходити в такому випадку і в чому саме будуть відмінності нового бренду від вже існуючого. Якщо ж залишати вже існуючий бренд, то необхідно виконати прорахунки, де саме буде ця клініка брати пацієнтів.

Це в першу чергу пояснюється тим, що досить часто бувають випадки, коли клініка відкриває нову філію і в неї з часом перетягуються, вже існуючі клієнти бренду, які відвідували раніше вже існуючу клініку. Таким чином, виходить, що весь наявний пацієнтопоток просто ділиться на дві клініки і сам по собі не збільшується. Це відбувається через те, що компанія просто займається «переливанням» з району в район. Також «переливання» пацієнтопотоку може бути пов'язано і з тим, що лікарі клініки переходять, переміщаються між філіями що, в свою чергу, знову-таки сприяє «перетіканню» бази клієнтів. Тобто, виходить, що власник не нарощує базу клієнтів, а просто розпилює вже існуючих за двома різними клінікам.

Саме ось в цьому елементі стратегії, який відповідає на питання під яким брендом виходити і де брати нових пацієнтів полягають відповіді на питання - наскільки доцільно відкриття нової філії, наскільки компанія може собі дозволити це. У деяких випадках паралельно з відкриттям філії необхідно буде збільшувати маркетингові активності, можливо, потрібно буде шукати нові канали залучення клієнтів. У деяких випадках в залежності від того, як саме змінюється кількість філій необхідно міняти всю концепцію фінансової моделі клініки в цілому. Паралельно з цим може знадобитися і заміна маркетингової стратегії і бізнес-моделі в цілому.

Тобто, в будь-якому випадку, як при відкритті нового бренду стоматологічної клініки, так і при масштабуванні вже існуючого повинні бути і бізнес-стратегія, і бізнес-планування - це перше, з чого потрібно починати.

Для того щоб зрозуміти, чи буде цей бізнес в майбутньому існувати, чи буде він рентабельний і життєздатний в будь-якому випадку потрібні і планування і бізнес-стратегія. І, друге - коли починається відкриття або масштабування дуже важливо саме розуміння системи. Тобто, власнику потрібно орієнтуватися в тому, що таке система, як вона працює в тому бізнесі, який вже є або ж в тому, що власник стоматологічної клініки тільки збирається відкривати. До речі масштабувати можна і потрібно тільки ту компанію, в якій вже впроваджена реально робоча і продуктивна система.

У будь-якому випадку, і розширювати, і лобіювати завжди краще систему, а не хаос. Якщо в існуючій компанії не буде єдиного зводу правил, вона буде являти собою суцільний хаос, бардак і безлад. Якщо немає єдиного стандарту робіт, кожен працівник буде приходити, розуміти ці правила, які передаються по-старому «з вуст в уста». В результаті кожен із співробітників буде розуміти по-своєму. Відповідно, в результаті кожен із співробітників почне працювати «по-своєму», відповідно до того, як саме він особисто зрозумів і прийняв переказані йому правила роботи. Це і стане результатом не системності, яка в будь-якому випадку рано чи пізно призведе клініку до хаосу. І, в більшості випадків, хаос і безлад в клініці внаслідок не системності починають розвиватися дуже швидко.

Якщо власник стоматологічної клініки почне масштабувати саме такий, несистемний і хаотичний бізнес то вже незабаром ним стане неможливо керувати. Вся справа в тому, що якщо в одній, невеликій компанії можливе ручне управління і постійне залучення власника в усі організаційні та робочі моменти, щоденні операційні процеси - ще можна собі уявити, то в ситуації, коли філій стоматологічних клінік дві, три, п'ять, десять, і всі вони функціонують хаотично - це нереально. Таким стоматологічним бізнесом в форматі ручного управління керувати одному єдиному власнику, вже ніяк не вийде.

Згодом в будь-якому випадку такі стоматологічні компанії просто почнуть виходити з-під контролю. На цьому етапі власник вже нічого не зможе зробити з цієї стоматологічної компанією, він не зможе нею керувати. Звичайно ж, її розвиток буде продовжуватися і далі, але вже за своїми власними хаотичним законам, які в результаті просто не зможуть привести стоматологічну клініку до процвітання і, відповідно прибутковості.

У той же час для того щоб збільшувати імідж і репутацію стоматологічної компанії, розуміти як нею керувати і як масштабувати її в майбутньому надалі, відкривати не тільки другий, але і третій, п'ятий, десятий філіал дуже важливо вже мати прописані стандарти. У них в свою чергу повинні бути прописана, впроваджена і повністю контрольована система роботи всіх операційних внутрішніх підрозділів компанії. Тільки в цьому випадку власник стоматологічної клініки може планувати масштабування. Масштабувати необхідно саме систему - якщо плодити хаос, то на необхідні результати і прибутковість стоматологічної клініки в майбутньому навіть розраховувати не варто.

Концепція відкриття

Відкриття нової стоматологічної клініки - це не тільки красиві стоматологічні кабінети, стильний ресепшн з привітним і усміхненим персоналом і професійні медики. Цього зовсім недостатньо для того щоб організувати серйозний стоматологічний бізнес. Для того щоб клініка працювала і приносила дохід необхідно дотримуватися середнього чек-листа для відкриття. В цілому чек-лист можна уявити собі таким чином:

1. Аналітичний огляд ситуації на ринку і технічно правильна розробка концепції стоматологічної клініки.

2. Рішення юридичних питань - ліцензування, реєстрація стоматологічної компанії як ТОВ або ПП.

3. Придбання відповідного під стоматологічну клініку приміщення або його оренда.

4. Відбір кандидатів на посади і формування штату персоналу.

5. Замовлення і придбання меблів, обладнання та інших деталей інтер'єру клініки.

6. Автоматизація робочих процесів стоматологічного бренду.

7. Розробка маркетингової концепції - система знижок, акції та спеціальні пропозиції.

8. Безпосередньо святкове відкриття нового філіалу стоматологічної клініки або ж, принципово нового стоматологічного бренду.

Зараз упустимо робочі технічні моменти типу підбору приміщення, меблів та обладнання, персоналу і зупинимося в першу чергу на самих головних управлінських моментах, які обов'язково повинен враховувати власник стоматологічної клініки, який хоче отримати в результаті рентабельний і високоприбутковий бренд. І, починати тут варто з поглибленого аналізу ринку надання стоматологічних послуг і позначення концепції вашої стоматологічної клініки.

По суті, організація успішного стоматологічного бренду може бути виконана будь-яким, навіть дуже далеким від медицини і від стоматології зокрема інвестором. Головне, правильно проаналізувати ринок і розробити власну концепцію стоматологічного бренду. Залежно від власних цілей власник клініки може приймати рішення керуючись особистими критеріями вибору. Як варіант це може бути:

• попит на певні стоматологічні послуги серед населення;

• середній рівень доходів, які за прогнозами зміг би приносити стоматологічний бренд;

• рівень конкуренції з надання стоматологічних послуг на місцевому ринку.

Не менш важливим моментом є і планування організації нової стоматологічної клініки в плані напрямків її функціонування. Йдеться про те, яку саме стоматологічну клініку в свій бренд бачить для себе власник - це може бути широкопрофільна стоматологія або ж, навпаки, стоматологічна клініка вузького профілю. Тут варто зазначити, що широкопрофільні стоматологічні клініки в наш час відкриваються не так часто як вузькопрофільні. Багато в чому це в першу чергу пов'язано з необхідністю відкриття кількох ліцензій і придбанням різнопланового обладнання. Саме тому все частіше можна побачити, наприклад, дитячу стоматологію або стоматологічний кабінет, який займається виключно протезуванням.

Автоматизація робочих процесів

На етапі відкриття стоматологічної клініки дуже важливо розуміти, що тільки лише відкриваючи її необхідно вже мати готовий план розвитку як мінімум на рік. Саме відкриття клініки - це тільки початок шляху. І на цьому шляху дуже важливим, а якщо сказати точніше - незамінним етапом була і залишається автоматизація процесів у вашій стоматологічній клініці.

У сукупності в автоматизацію включаються такі процеси, як:


• онлайн-запис на прийом пацієнтів;

• розклад робочих графіків і телефонія;

• електронні карти на всіх пацієнтів;

• шаблонні протоколи для всіх вузькопрофільних фахівців;

• електронні протоколи;

• прозорий білінг з можливістю внесення управлінських рішень.

Таким чином, якщо всі вищеописані процеси будуть повністю автоматизовані, фахівцям не доведеться витрачати робочий час на заповнення рутинної паперової документації, що дозволяє приділяти час, що звільнився пацієнтам або ж, виконанню своїх безпосередніх робочих обов'язків.

Маркетингові активності стоматологічної клініки

Плануючи відкриття нової стоматологічної клініки або ж відкриття філії вже наявного стоматологічного бренду, не можна забувати про планування того, як саме повинні приходити в клініку нові пацієнти, тобто про маркетингову стратегію. Способів реклами на сьогоднішній день надзвичайно багато - це і звична для всіх роздача листівок, модульні публікації в газетах, зовнішня реклама.

Але, з огляду на глобальну комп'ютеризацію, варто все-таки розставляти акценти на різних способах реклами в інтернеті. Тут вже існує своя власна медична маркетингова система - мова йде про кнопку онлайн-запису. Вона, в залежності від побажань власника може розміщуватися на сайті вашої стоматологічної клініки, на сторінках однієї з соціальних мереж або на будь-якому іншому інформаційному медичному ресурсі, на одному з рекламних порталів.

Таким чином, завдяки кнопці онлайн-запису власник або аналітичний відділ стоматологічної клініки будуть отримувати повну вичерпну інформацію про те, звідки саме в клініку приходить найбільша кількість пацієнтів. Як варіант це може бути один з рекламних ресурсів, або одна з соціальних мереж. Таким чином, згодом для залучення в стоматологічну клініку потенційних пацієнтів ви зможете регулювати всю маркетингову стратегію так, щоб максимально ефективно залучати велику кількість людей.

По великому рахунку на сьогоднішній день кожна з поважаючих себе стоматологічних клінік може вигідно для себе використати дві основних конкурентних переваги - якість сервісу, що надається і вартість послуг. Грамотне управління цими двома змінними, тобто, надання якісного сервісу за низькою вартістю і допоможе власнику домогтися позитивної динаміки в розвитку клініки, відмінного результату і, відповідно, прибутковості. В основному власники стоматологічних клінік намагатися дотримується середнього чека. Це дозволяє охоплювати широку базу пацієнтів і максимально підвищувати тим самим сервісну складову своєї стоматологічної клініки.

Значення стратегії в стоматологічному бізнесі

Для того щоб визначитися зі значенням в стоматологічному бізнесі стратегії варто розглянути кілька прикладів.

1. Ситуація, при якій без власника бізнесу, не обходиться жоден операційний процес. В такому випадку, наприклад, якщо ламається ортопантомограф, починається ціле дійство. До власника відразу ж біжить старша медсестра, для з'ясування проблеми. Пацієнт не згоден з виставленими йому рахунком - адміністратор також відразу ж знову біжить до власника. Тобто, власник постійно бере участь у всіх, що відбуваються в клініці операційних процесах.

В такому випадку, власник просто вирішує всі проблеми замість співробітників своєї стоматологічної клініки. Власне кажучи, власник просто втрачає час, а співробітники не справляються зі своїми обов'язками.

Що ж відбувається в такому випадку в клініці, яка має чітку систематизацію. В цьому випадку у кожного співробітника клініки є власний чек-лист. У ньому прописана не тільки схема робочого дня, а й всі дії, які співробітник повинен виконувати в разі виникнення форс-мажорній ситуації. Так, власник не витрачає час на виконання рутинних операцій і залишає цю задачу співробітникам, які, власне кажучи, і отримують за це свою заробітну плату. Власнику ж залишається займатися своїми безпосередніми завданнями - розробкою стратегії і оперативним управлінням стоматологічною клінікою.

2. У другому прикладі варто розглянути клініку, в якій немає чіткого позиціонування обов'язків співробітників. У таких випадках, пацієнти просто губляться в клініці. Адміністрація вважає, що ними вже безпосередньо повинні займатися лікарі, а медичний персонал, в свою чергу вважає, що всі ці обов'язки має виконувати адміністрація стоматологічної клініки. Що в цьому випадку? Відповідь цілком логічна - пацієнти, що потрапили в таку неприємну ситуацію, коли їх просто «футболять» з одного кабінету клініки в інший, однозначно втратять довіру до вашої клініки і, не тільки не повернуться туди, але і стануть роздавати «антирекомендаціі».

Що в такому випадку пропонує систематизація, налаштована в клініці? У клініці, в якій чітко систематизовані всі процеси, чітко прописані обов'язки кожного співробітника. Тобто кожен знає, що повинен робити саме він, а що передбачається робити його колезі. У такому випадку, навіть якщо трапився будь-який провал або форс-мажор кожен з колег знає, як саме підхопити ланцюжок, щоб він не перервався.

Підбиваючи підсумки

На завершення, підбиваючи підсумки, варто зазначити, що стоматологічний бізнес - це бізнес для людей, які чітко уявляють собі, що таке систематизація стоматологічної клініки, стратегія і бізнес-план. Коли в клініці працює повністю продумана до дрібниць система, є стратегія власного розвитку, коли власник розуміє, як варто розвивати свою стоматологічну клініку, в якому напрямку вона повинна працювати він отримує можливість заздалегідь передбачити всілякі форс-мажорні ситуації і навчити співробітників своєчасно «гасити пожежу» .

У разі систематизації всі виникаючі оперативні питання вирішуються безпосередньо співробітниками. у клініці існують особливі точки контролю, які допомагають збільшити швидкість реагування і, відповідно, збільшити ступінь довіри до вашої стоматологічній клініці пацієнтів. Саме таким чином клініка отримує можливість своєчасно користуватися всіма, що відкриваються перед нею можливостями.

Знову-таки, якщо в стоматологічному бізнесі система буде відсутня, власник витрачає весь свій час на вирішення поточних оперативних питань, що, в свою чергу забирає у нього вільний час і призводить до утворення провалів. Прибутковість бізнесу в такому випадку перестає збільшуватися і це - тільки лише одна зі всіляких проблем для власника.

Що стосується систематизованого бізнесу, то в цьому випадку всі оперативні питання вирішуються безпосередньо співробітниками. Всі бізнес-процеси безперервні, а власник отримує доступ до всіх точок контролю, що дозволяє розвивати бізнес і, відповідно, підвищувати дохід своєї компанії.

Отже, незалежно від того, чи збираєтеся ви відкривати нову стоматологічну клініку або ж філію вже існуючого стоматологічного бренду, починати однозначно варто зі створення стратегії і бізнес-плану. Крім цього в обов'язковому порядку повинна бути розроблена і стратегія компанії. В іншому випадку все буде приречене на провал. Без стратегії, бізнес-плану і систематизації жодна стоматологічна клініка не зможе функціонувати повноцінно, а тим більше, клініка з пануючим всередині неї хаосом і безладом не зможе приносити дохід.
НАШІ КОНТАКТИ
+38068 103 99 98
dentalspaconsult@gmail.com
Ми в соціальних мережах:
Close
Зв'яжіться з нами:
Viber
Messenger
Mail
Phone
Copyright © Dental Spa Consult